Üye Ol

ATALAY KEŞKEKLER: Dijital, Henüz Son Noktada Değil

Her yıl olduğu gibi bu yıl da Çin’de düzenlenen Sign fuarını ziyaret ederek müşterilerinin sürekli değişen ihtiyaçlarına çözüm bulmayı amaçlayan Ataline Reklam Ürünleri firmasının kurucusu Atalay KEŞKEKLER fuar ile ilgili değerlendirmelerini dergimiz ile paylaştı.

Çin’in Guangzhou şehrinde düzenlenen Sign fuarındaki katılımcı firmaların yeniliklerinin olup olmadığına baktığımızda herhangi bir yenilik görmediğimizi söyleyebiliriz. Hali hazırdaki yeniliklere baktığımızda ise; birçok firmanın Epson kafalı makinelere ağırlık verdiğini gördük. Distribütörlüğünü yaptığımız Universal firmasının da bildiğiniz gibi Türkiye’de Phaeton ve Galaxy adı altında solvent ve ekosolvent makineler olarak satışlarını gerçekleştirmekteyiz. Şuanda firmamızın yeniliği ise; Epson’da 2,5 metre makineyi 2 kafa olarak çıkarmış olmasıydı. Bunun yanı sıra 1,60 cm’lik iç mekan makine çıkarttığını ve Epson DX5 kafayı uyguladığını gördük. Kalitesi, mekaniği ve elektroniği ile çok güzel olan bu makineden biz de birkaç adet siparişimizi verdik ve Türkiye’de kurulumlarını gerçekleştirerek kalitesini hep birlikte göreceğiz.

Yine genel olarak fuarı değerlendirmemiz gerekirse bana göre sergilenen Uzakdoğu’daki UV makinelerin henüz oturmadığını düşündüğümü söyleyebilirim.

Bunun oturması ve daha randımanlı çalışabilmesi için de belki birkaç yılın daha geçmesi gerektiğini düşünüyorum. Tabii gelişmeler var ancak Uzakdoğu’daki firmaların ürünlerini ardı ardına da yenilemediğini biliyoruz. Malumunuz Dijital’deki yenilikler 3-4 yılda bir olmakta ama CNC ve Lazerlerde son noktanın yaşandığı da bilinmekte. Bundan sonrası için ne olur dediğimizde ise firmalar tabii sürekli kendilerini geliştiriyorlar ve sonuç itibariyle de örneğin iç mekan kalitesindeki makinelerin 3.20 cm ebatlarındaki büyük makineleri belki 1 yıl sonra çıkaracak ve piyasaya sürülecek diyebiliriz. Benim beklentim ise 3-4 yıl sonra direkt beyaza basan boyayı tüm makinelerine uygulayacakları yönünde. Bu da bizim için büyük bir yenilik olacak. Kısacası şimdilik dijital de henüz son noktanın olmadığı sonucuna da buradan varabiliriz diye düşünüyorum.

Son olarak bu yıl Türkiye’den fuara bir ziyaretçi akını olmadığını başka ülkelerden de çok fazla ziyaret eden firmanın olmadığını gözlemlediğimizi söylemek isterim.

   

« Geri